Thank god...

För dvd-spelare, kex och bärbar dator! Just nu sitter jag i bilen på väg hem, skulle tro att vi har ca. 4 timmar kvar. Det ska bli skönt att komma hem men det är alltid lika sorgligt att åka från vänner och familj.

Vi har varit i sthlm för att träffa min mormor som på det senaste året bara blivit sjukare och sjukare. Det är konstigt att se den starkaste kvinnan man känner bli så liten och hjälplös och man blir ledsen när man tänker på att hon hatar att vara så där hjälplös. Det är också så värdelöst att man inte kan göra nåt för att hjälpa henne och att vi har så långt att åka för att överhuvudtaget träffa henne. Ni som bor nära era nära, var glad för det och ta vara på dem och träffa dem så ofta ni kan. Man vet inte hur länge man kommer att ha dem.

Nästa gång vi kommer upp är till jul. Jag firar varannan jul i Danmark/Sverige och i år är det i Sverige vi ska vara. Det ska bli kul eftersom att båda mina sysslingar som kommer vara där har söner som snart blir 2 år precis som Tilde. Det ska nog bli full fart på! :)

På tal om jul så såg jag att ni inte har så mycket jul framme i Sverige än. Köpenhamn beter sig som att det är jul om en vecka. Den 3/11 släpptes julölen i år och efter det är det tydligen fritt fram att spela julmusik, pynta och bombadera butikerna med julsaker. När är det för tidigt att fira jul?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0