Whats new?

Dagen har spenderats inne i "byen" (stan) där jag och Mthilde har shoppat lite på rean som just nu pågår här, är det rea i sverige också?

Nu är jag trött! det är jobbigt att gå inne på strøget. Orsakerna till det är att det är extremt mycket folk och massor av turister + att butikerna inte direkt är gjorde för att kunna gå med barnvagn i... Så om ni kommer till Köpenhamn så kan jag rekomendera att gå i någon av de stora köpcentrena istället, om det är shoppa ni ska (Ska ni turista så är ju strøget såklart ett måste). Det finns jättebra och stora köpcentrer här.. t.ex. Field, Fisketorvet och city2. Fisketorvet ligger på dybbelsbro station endast en station från huvudbanegården. Till Fields kommer man med metro.
Det här är såklart om man vill till de vanligaste butikerna som hm, zara, vero moda, top shop osv. Vill man till t.ex. monki så måste man in till stan.
Utöver den vanliga shoppingen så bjuder köpenhamn på massa bra second hand shopping och de är ju hejare på design också danskarna. Det kan jag skriva vidare om i ett senare inlägg:)

I varje fall så höll jag mig i skinnet och kom bara hem med två påsar. Den ena innehöll lite barnkläder och en lång kjol+vitt linne till mig. ganska basic alltså. Den andra påsen innehåller ett riktigt fynd som jag kan visa senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0